شناسهٔ خبر: 177965 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از مهرگان مطرح کرد؛

توسعه شهرهای جدید با ایجاد فرصت‌های مولدسازی و درآمدزایی

بازدید مهرگان سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید از پروژه‌های شهر جدید مهرگان از توسعه شهرهای جدید با ایجاد فرصت‌های مولدسازی و درآمدزایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، شهرام ملکی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیأت همراه امروز پنج شنبه ۱۲ مهرماه از شهر جدید مهرگان بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت اراضی این شهر و نیز پروژه‌های عمرانی در حال ساخت به ویژه واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و مشکلات این شهر قرار گرفتند.

ملکی در این بازدید بیان کرد: رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است. به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر، روند توسعه را تسریع بخشیم. در این باره اولویت اصلی، شناسایی و ایجاد فرصت‌های هرچند محدود برای مولدسازی و درآمدزایی با هدف تکمیل زیرساخت و پروژه‌های روبنایی خواهد بود.

وی در ادامه بازنگری طرح جامع شهر جدید مهرگان را الزامی دانست و گفت: ضروری است در موضوع بازنگری به طور توامان رویکرد خدمات‌رسانی و مولدسازی در نظر گرفته شود. در این زمینه مطلوب است کاربری‌هایی که امکان مولدسازی دارند را بدون خدشه وارد کردن به سرانه‌های مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری، در سطح محله و ناحیه با تاکید ویژه بر سایت‌های مسکن حمایتی بازنگری و از رویکرد اختلاط کاربری برای توسعه خدمات رفاه عمومی استفاده کنیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک هم‌افزایی همه بازیگران امر توسعه از وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تا استانداری و ارگان‌های استانی تا نهادهای محلی همچون شهرداری،‌ شورای شهر و در نهایت بخش خصوصی در توسعه شهر امری ضروری به شمار رفته و باید در دستور کار قرار گیرد.